اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتئلاف نوری مالکی خواستار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های عراق شد

ائتلاف وابسته به نخست‌وزیر پیشین عراق، در بیانیه‌ای خواستار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های این کشور شد.

اتئلاف نوری مالکی خواستار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های عراق شد

به گزارش گروه‌ بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف «دولة القانون» به رهبری نوری المالکی نخست‌وزیر پیشین عراق، امروز دوشنبه، در بیانیه‌ای خواستار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های این کشور شد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «رووداو»،  ائتلاف نوری المالکی در بیانیه‌ای از تمام افرادی که به نوعی می‌توانند در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های عراق سهیم باشند، خواسته است که «از روی احساس مسئولیت و با توجه به خطرات ناشی از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بر آینده فرزندان عراق و کشور» در برابر پدیده متوقف‌سازی تحصیلات ایستادگی کنند و «برای استمرار حرکت فرایند پرورش به دور از چالش‌هایی که عراق با آن دست و پنجه نرم می‌کند» تلاش کنند.

در این بیانیه، از تمامی افراد و حتی تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو خواسته شده است، «تجمع مشترکی» شکل دهند و از اقدام آن دسته افرادی که باعث بسته‌ شدن مدارس و دانشگاه‌های عراق شده‌اند، ممانعت به عمل آورند.

دانشجویان و دانش‌آموزان بغداد و دیگر استان‌های عراق برای همدلی با اعتراضات مردمی این کشور از رفتن به مدارس و دانشگاه‌ها سر بازدند. 

طبق گزارش برخی خبرگزاری‌ها،‌ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های عراق، بویژه در استان‌های جنوبی و مرکزی، وارد هفته چهارم شده است.

در همین ارتباط،‌ برخی از معترضان عراقی درهای دانشگاه کربلا را بسته‌اند و از ورود اساتید، دانشجویان و کارمندان این دانشگاه ممانعت به عمل می‌آورند.

ماه گذشته نیز عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق از اقدام برخی معترضان و افرادی که سبب تعطیلی مراکز آموزشی شده‌اند، انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول